Interhouse Hilversum letting agency
Call now
Whitepaper
Curious about the 10 frequently asked questions about letting a property? Read it in our whitepaper.
Download WhitepaperHilversum and environs is a popular area in which to let or rent a residential property. Interhouse Hilversum letting agency specialises in these tasks and possesses the network and local market knowledge it needs to serve you properly. The office is located at ‘s-Gravelandseweg, known as the best shopping street in Hilversum. You are very welcome to pay us a visit during our office hours.
Our employees
Each office has a team of expert and enthusiastic employees ready to assist you. All our offices are headed by motivated franchisees, guaranteeing a successful partnership.




Specialists
Each office provides a specialist service in an exclusive area. This means you can be assured of all the relevant expertise combined with the deepest knowledge of the local market. This guarantees the best-possible result for all our customers.
LETTING OR RENTING A PROPERTY
Interhouse rental agents let residential properties to high-quality tenants at the best possible terms and conditions every day. They put all their knowledge and resources to work in order to provide landlords with an optimum service. Interested in renting a property? Tenants can expect a positive rental experience. More information on letting or renting properties
After rental comes management. For more information go to Interhouse property management.
How customers experience Interhouse letting agents Hilversum
Ik wil iedereen waarschuwen voor het huren via Interhaus. Mijn ervaring met hen was een absolute nachtmerrie.
Ik ben verhuisd uit een pand in Hilversum, Simon Stevinweg 44. Na een maand te hebben gewacht op mijn borgsom (die bijna €2000 bedroeg), kwam de verhuurder ineens met belachelijke extra kosten. Zonder enige uitleg of bewijs werden er kosten in rekening gebracht voor belasting- en slotvervanging.
Tot op de dag van vandaag heb ik geen facturen of documentatie ontvangen die deze “kosten” rechtvaardigen, maar toch werd € 500 van mijn aanbetaling afgetrokken! Ik ontving slechts € 1500,-, ook al heb ik het appartement in perfecte staat achtergelaten.
Dit soort gedrag van de verhuurder, samen met het totale gebrek aan steun van Interhaus, is onaanvaardbaar. Als u waarde hecht aan uw geld, tijd en gemoedsrust: BLIJF WEG VAN INTERHAUS!
I want to warn everyone about renting through Interhaus. My experience with them has been an absolute nightmare.
I moved out of a property in Hilversum, Simon Stevinweg 44. After waiting a month for my deposit (which was nearly €2000), the landlord suddenly came up with some ridiculous additional costs. Without any explanation or proof, I was charged for some tax and lock replacement.
To this day, I have not received any invoices or documentation justifying these “costs,” yet €500 was deducted from my deposit! I only received €1500, even though I left the apartment in perfect condition.
This kind of behavior from the landlord, along with the complete lack of support from Interhaus, is unacceptable. If you value your money, time, and peace of mind – STAY AWAY FROM INTERHAUS!
In addition, the employees are downright arrogant and disrespectful (Naomi Wallet 🤢). They are young girls who greatly overestimate themselves and clearly have no idea how to deal with people properly. Their attitude from the start was unprofessional and arrogant, as if they are better than their customers. The whole process was a waste of our time and energy.
I strongly discourage anyone from working with this brokerage. They are dishonest, cannot be trusted and show that they have no respect for their customers. Please find another real estate agent who understands what professionalism means.
Daar komt nog bij dat de medewerkers ronduit arrogant en respectloos zijn (Naomi Wallet 🤢). Het zijn jonge meiden die zichzelf enorm overschatten en duidelijk geen idee hebben hoe je fatsoenlijk met mensen omgaat. Hun houding was vanaf het begin onprofessioneel en uit de hoogte, alsof ze beter zijn dan hun klanten. Het hele proces was een verspilling van onze tijd en energie.
Ik raad iedereen ten zeerste af om met deze makelaardij samen te werken. Ze zijn oneerlijk, niet te vertrouwen en laten zien dat ze geen respect hebben voor hun klanten. Zoek alsjeblieft een andere makelaar die wel begrijpt wat professionaliteit betekent.
1) ongereinigd (uitwerpselen op tapijt die met één tapijtreinigingsbeurt zijn verdwenen, kapotte speelgoedstukken achtergelaten in glaswerk en serviesgoed, opgestapelde papieren en vuil achtergelaten onder meubels, uitwerpselen in toiletten, enz. (Ik kan doorgaan)
2) had kapotte apparaten (wasmachine/droger niet goed aangesloten waardoor de vloer onder water komt te staan, vriezer boven kapot, vijverpomp kapot)
3) kapotte meubels (dressoirs volledig onstabiel en omvallen/wiebelend, verbrijzelde en gebarsten borden, glazen die geen vloeistof kunnen vasthouden, voetenbankveren zijn volledig verdwenen en kunnen geen enkel gewicht dragen, traptapijt is niet vastgemaakt aan de trap, wat uitglijdings- en veiligheidsproblemen veroorzaakt, enz.)
4) de elektriciteit werkte niet (meerdere stopcontacten werkten niet, de ventilatie in de badkamer werkte niet waardoor het alarm afging na een warme douche)
5) had een slechte overdracht (check-in foto toonde 4 sets sleutels, we hadden meer dan 50 sleutels zonder informatie of labels). We vroegen om instructies voor de open haard en antwoordden met "hout".
6) had nog rommel over. We openden lades en vonden kapotte zonnebrillen, hoeden die duidelijk al jaren niet meer waren gedragen, Tupperware die niet bij elkaar paste, enz.
7) De items die op beide advertentiefoto's staan (die zijn genomen vóór het laatste uitgangspunt dat we ons realiseerden) en de inspectie door onze agent zijn veranderd, dus de inrichting was niet wat we hadden verwacht. Alle tv's weg, een bureau is weg, een enkele matras bleef zonder bedframe staan, enz.
De communicatie van het makelaarskantoor, interhouse, was niet bepaald ideaal. Als we een defect vertonen, zeggen ze dat niemand dat probleem eerder had. Het is duidelijk dat bij het inchecken geen van de verkooppunten is getest. Ze doen dit ook af als fundamentele kwesties, ondanks dat ze reclame maken voor een gemeubileerd huis.
Het is op dit moment niet aan te raden om bij hen als vertegenwoordiger te huren als u een soepel proces wilt hebben. Als er de komende twee jaar iets verbetert, zal ik mijn functie wijzigen.
Als u toch via hen moet huren, documenteer dan alles via e-mail en dwing hen om toevoegingen toe te voegen aan hun incheckfoto's. Probeer elk stopcontact en schakelaar. En als ze je "vragen" of ze iemand kunnen sturen, vragen ze dat niet en zijn ze al verzonden. Dat is behoorlijk vervelend en een gebrek aan respect voor persoonlijke ruimte en tijd.
1) uncleaned (feces stains on carpet that lifted with one carpet cleaning service, broken toys pieces left in glassware and dishware, piled up papers and debris left under furniture, feces stain in toilets, etc (I can keep going)
2) had broken appliances (washer/dryer not connected right so it floods floor, upstairs freezer broken, pond pump broken)
3) had broken furniture (dressers completely unstable and fall over/wobbly, shattered and cracked dishes glasses that cannot hold liquid, ottoman springs completely gone and cannot hold any weight, stairs carpet not secured to stair causing slip and safety issues, etc)
4) had not working electrical (multiple outlets did not work, bathroom ventilations did not work causing alarms to go off after hot showers)
5) had poor handoff (check in picture showed 4 sets of keys, we were left over 50 keys with no information or labels). We asked for fireplace instructions and replied with "wood".
6) had junk left. We'd open drawers to find broken sunglasses, hats clearly not worn in years, Tupperware that doesn't fit together, etc
7) items listed in both listing photos (which were taken before last tenet we realized) and inspection by our agent have changed so furnished was not what we expected. All TVs taken, a desk is gone, a single mattress was left without a bed frame, etc.
The communication from the owners agency, interhouse, has been less than ideal. When we show a defect, they say no one had that issue before. Clearly in checkin none of the outlets were tested. They also pass these off as tenet issues despite them advertising a furnished house.
Do not recommend at this time to rent with them as a rep if you want to have a smooth process. I will change my post if anything improves the next two years.
If you do have to rent through them, document everything via email and force them to add additions to their check in photos. Try every outlet and switch. And if they "ask" you if they can dispatch someone, they're not asking and already sent. Which is quite annoying and a disrespect of personal space and time.
Maakt niet uit met wie je spreekt of contact hebt, ondanks een harde en zeker ook kostbare huurmarkt zeer begripvol en meedenkend met het hart op de juiste plaats!
Absolute aanrader! Wij zijn ook nu weer superblij met jullie!
It doesn't matter who you speak to or have contact with, despite a tough and certainly expensive rental market, very understanding and thoughtful with your heart in the right place!
Absolutely recommended! We are again very happy with you!
Diezelfde dag nog terug gebeld door Naomi van Interhouse met de mededeling dat ik in aanmerking kwam voor een bezichtiging. Precies een week later is het huurcontract getekend.
Ontzettend fijn contact zowel per telefoon als mail. Meteen antwoord op je vragen.
Gaven mij als nieuwe huurder een fijn gevoel.
Jasper
A selection of our corporate tenants
Letting your property via Interhouse letting agents means that your home will come to the attention of many multinationals. They regularly rent homes for their (international) employees.
Our area
In addition to the city of Hilversum, Interhouse letting agents Hilversum covers several towns in ‘t Gooi, such as Laren, Blaricum, Huizen, Naarden, Bussum, Weesp, Muiden and Soest. A sought-after area for landlords and house hunters alike due to its central location in the heart of the Randstad conglomeration and a stone’s throw from Amsterdam. Hilversum is also home to many Dutch media companies. Our employees know this area and the local residential rental market through and through, putting them in an excellent position to render you an optimum service. Do you want to rent out your house in Hilversum and surroundings? This letting agent is the local specialist.
Rental property listings
Recently let
Do you want to know what types of houses this office rents out? Below is a small selection of recently rented houses listed for you.













































