Informatie over vastgoedmanagement

Het beheren van vastgoed

Het omvat veel disciplines om vastgoed adequaat en accuraat te beheren en zo rendabel te exploiteren. U wilt een tevreden huurder die tijdig zijn verplichtingen nakomt en correct met uw kostbare bezit omgaat. Tijdens de huurovereenkomst wilt u dat alle zaken goed geregeld zijn. Als er onverhoopt toch iets aan de hand is, dient dit direct te worden opgepakt en afgewikkeld. Bij beëindiging van een huurovereenkomst wilt u een vlotte en transparante afwikkeling. Verder verlangt u tijdig weer focus op de werving van de volgende tevreden huurder om leegstand te voorkomen.

Bekijk servicepakketten

Genereer optimaal rendement met minimale zorgen

Het is verstandig om het beheer van uw vastgoed uit te besteden aan een ervaren vastgoedbeheerder. Dit leidt tot tevreden huurders, minder zorgen en een beter rendement.

Contact opnemen?

Waarom is Interhouse vastgoedmanagement de juiste beheerder?

Locatie icoon wit

Franchisevestigingen door heel Nederland

Hierdoor altijd een vestiging in de buurt van uw vastgoed;  cruciaal voor servicegericht beheer. Zij kennen uw pand en huurder goed en als het nodig is staan ze zo voor de deur.

Meer dan 25 jaar ervaring

Opgericht in 1998 en daardoor zeer ervaren in deze nichemarkt van vastgoedbeheer. Geen situatie en oplossing is onbekend. Dat is in uw voordeel.

Bedreven in ontzorging door bewezen efficiënte werkwijze

Door betrokkenheid en een geavanceerd CRM systeem heeft Interhouse vastgoedmanagement gedegen grip op uw bezit. Zij werken accuraat en met korte lijnen.

Icoon certificaat wit

Box 3-proof, waardoor gegarandeerd fiscaal aantrekkelijk

Uitbesteden van uw vastgoedbeheer betekent voldoen aan de criteria die de fiscus aan een box 3 belegging stelt. Zo voorkomt u geschillen met de fiscus inclusief eventuele naheffingen en boetes.

Interhouse servicepakketten

De transparante servicepakketten zijn allen aangepast op verschillende behoeften en doelstellingen; zo is er altijd een pakket dat bij u past.

COMFORT

FULL-SERVICE

GARANTIE

Professionele online objectpresentatie
Maatwerk verhuuradvies
Gedegen screening huurder
Gedetailleerde rapportage bij sleuteloverdracht
Professionele online presentatie bedrijfspand
Hoge kwaliteit BOG maatwerk huurovereenkomst
Accuraat financieel en administratief beheer
Adequaat technisch beheer inclusief 24-7 calamiteitendienst

Comfortpakket

Met dit pakket bent u voornamelijk verlost van financiële en administratieve zaken omtrent uw vastgoed. Het is belangrijk dat deze werkzaamheden accuraat worden uitgevoerd. Zo is de stand van zaken altijd up-to-date en inzichtelijk.

De volgende werkzaamheden zijn bij dit pakket inbegrepen:

  • Financieel beheer
    Het factureren, administreren en incasseren van uw huur en het maandelijks verstrekken van een financieel overzicht. Het berekenen en tijdig doorvoeren van correcte huurverhogingen. Professioneel corresponderen met uw huurder(s) en overige instanties. Het opstellen en laten ondertekenen van addenda en op- en aanzeggingen.
  • Verwerking opzegging huurovereenkomst
    In geval van opzegging van een huurovereenkomst wordt deze gecontroleerd op juistheid en aan uw huurder bevestigd. Vervolgens maakt Interhouse afspraken met uw huurder om zowel een voor- als eindinspectie van uw woning uit te voeren.
  • Afwikkeling huurovereenkomst
    Bij een grondige eindinspectie verzorgt Interhouse o.a. de inname van uw sleutels en opname van de eindmeterstanden. In geval van schade en/of achterstalligheden verzorgen zij de correcte afhandeling. Indien nodig plannen zij een professionele eindschoonmaak. Op basis van een transparante afrekening wikkelt Interhouse de restitutie van de waarborgsom af.
  • Werving nieuwe huurder
    Direct na opzegging van de huurovereenkomsten en uw akkoord zal Interhouse verhuurmakelaars tijdig haar werkzaamheden starten om een nieuwe gedegen huurder te contracteren en zo leegstand te voorkomen.
  • Technisch beheer en calamiteiten
    In het Comfortpakket is het technische beheer en de behandeling van 24/7 calamiteiten niet inbegrepen. Deze werkzaamheden dient u zelf uit te voeren en hierover heeft u rechtstreeks contact met de (internationale) huurder.
  • Tarief
    Het tarief voor het Comfortpakket bedraagt een bruto maandhuur, exclusief BTW voor de verhuurbemiddeling. Voor het financiële en administratieve beheer berekent Interhouse vastgoedmanagement 4%, exclusief BTW per maand van de bruto maandhuur met een minimum van € 42,50 per object per maand.
  • Fiscaal
    De belastingdienst stelt eisen aan een box 3 belegging; het dient inactief vermogensbeheer te zijn. Met afname van dit pakket voldoet u hoogstwaarschijnlijk aan de eisen die de belastingdienst stelt. Een en ander zal afhankelijk zijn van het aantal objecten dat u verhuurt en de wijze waarop uw technische beheer wordt uitgevoerd.

Full-servicepakket

Dit pakket biedt eigenlijk alles wat u nodig hebt voor volledige ontzorging. Naast alle financiële en administratieve werkzaamheden van het Comfortpakket is hier tevens nauwlettend aandacht voor de goede technische conditie van uw object(en). Alle technische meldingen, inclusief 24-7-calamiteitenservice worden aangenomen en opgelost. Dit is vastgoedbeheer optima forma, gegarandeerd fiscaal box 3-proof en niet voor niets het meest gekozen pakket.

De volgende werkzaamheden zijn bij dit pakket inbegrepen:

  • Financieel beheer
    Het factureren, administreren en incasseren van uw huur en de maandelijkse verstrekking van een financieel overzicht. Het berekenen en tijdig doorvoeren van correcte huurverhogingen. Professioneel corresponderen met uw huurder(s) en overige instanties. Het opstellen en laten ondertekenen van addenda en op- en aanzeggingen.
  • Verwerking opzegging huurovereenkomst
    In geval van opzegging van een huurovereenkomst wordt deze gecontroleerd op juistheid en aan uw huurder bevestigd. Vervolgens maakt Interhouse afspraken met uw huurder om zowel een voor- als eindinspectie van uw woning uit te voeren.
  • Afwikkeling huurovereenkomst
    Bij een grondige eindinspectie verzorgt Interhouse o.a. de inname van uw sleutels en opname van de eindmeterstanden. In geval van schade en/of achterstalligheden verzorgen zij de correcte afhandeling. Indien nodig plannen zij een professionele eindschoonmaak. Op basis van een transparante afrekening wikkelt Interhouse de restitutie van de waarborgsom af.
  • Werving nieuwe huurder
    Direct na opzegging van de huurovereenkomsten en uw akkoord zal Interhouse verhuurmakelaars tijdig haar werkzaamheden starten om een nieuwe gedegen huurder te contracteren en zo leegstand te voorkomen.
  • Technisch beheer en calamiteiten
    In het Full Servicepakket zijn het technische beheer en een 24-7 calamiteitenservice inbegrepen. Alle  (calamiteiten)meldingen van de (internationale) huurder worden aangenomen. Vervolgens is er behandeling, planning, oplossing en afwikkeling. Alles in overleg met uw huurder, u en ingeschakelde derde(n).
  • Tarief
    Het tarief voor het Full Servicepakket bedraagt een bruto maandhuur, exclusief BTW voor de verhuurbemiddeling. Voor het volledige beheer berekenen wij 6%, exclusief BTW per maand van de bruto maandhuur met een minimum van € 50,00 per object per maand.
  • Fiscaal
    Met deze dienst voldoet u in beginsel aan de eisen die de belastingdienst aan een box 3 belegging stelt, omdat u niet aan actief vermogensbeheer doet. Hiermee voorkomt u belasting van uw huurinkomsten in box 1 in plaats van box 3.

Garantiepakket

Het garantiepakket biedt u ontzorging en zekerheid van het hoogste niveau. Net als met het Full Servicepakket bent u volledig geservicet. Additioneel zijn zelfs kosten van tijdelijke leegstand en verhuurmutaties inbegrepen. Tegen een vast percentage van de huur per maand is met dit pakket op voorhand en lange termijn uw rendement gegarandeerd.

De volgende werkzaamheden zijn bij dit pakket inbegrepen:

  • Financieel beheer
    Het factureren, administreren en incasseren van uw huur en het maandelijks verstrekken van een financieel overzicht. Het berekenen en tijdig doorvoeren van correcte huurverhogingen. Professioneel corresponderen met uw huurder(s) en overige instanties. Het opstellen en laten ondertekenen van addenda en op- en aanzeggingen.
  • Verwerking opzegging huurovereenkomst
    In geval van opzegging van een huurovereenkomst wordt deze gecontroleerd op juistheid en aan uw huurder bevestigd. Vervolgens maakt Interhouse afspraken met de huurder om zowel een voor- als eindinspectie van uw woning uit te voeren.
  • Afwikkeling huurovereenkomst
    Bij een grondige eindinspectie verzorgt Interhouse o.a. de inname van uw sleutels en opname van de eindmeterstanden. In geval van schade en/of achterstalligheden verzorgen zij de correcte afhandeling. Indien nodig plannen zij een professionele eindschoonmaak. Op basis van een transparante afrekening wikkelt Interhouse de restitutie van de waarborgsom af.
  • Werving nieuwe huurder
    Direct na opzegging van de huurovereenkomsten en uw akkoord zal Interhouse verhuurmakelaars tijdig haar werkzaamheden starten om een nieuwe gedegen huurder te contracteren en zo leegstand te voorkomen.
  • Technisch beheer en calamiteiten
    In het Garantiepakket zijn het technische beheer en een 24-7 calamiteitenservice inbegrepen. Alle  (calamiteiten)meldingen van de (internationale) huurder worden aangenomen. Vervolgens is er behandeling, planning, oplossing en afwikkeling. Alles in overleg met uw huurder, u en ingeschakelde derde(n).
  • Leegstand en wanbetaling deels gedekt
    In geval van leegstand betaalt Interhouse u maximaal 2 maanden de laatst geldende huurprijs door per mutatie en in geval van wanbetaling maximaal 1 maand gelijk aan de laatst geldende huurprijs.
  • Tarief
    Het tarief voor het Garantiepakket is maatwerk. Er wordt een vergoeding in rekening gebracht ten hoogte van een percentage van de maandelijks te innen huurprijs. Om dit tarief te kunnen bepalen maakt Interhouse graag een afspraak met u om uw te verhuren en te beheren woning(en) te beoordelen en u een aanbod te doen.
  • Fiscaal
    Met deze dienst voldoet u in beginsel aan de eisen die de belastingdienst aan een box 3 belegging stelt, omdat u niet aan actief vermogensbeheer doet. Hiermee voorkomt u belasting van uw huurinkomsten in box 1 in plaats van box 3.

Meer redenen om te kiezen voor Interhouse vastgoedmanagement

  • Al sinds oprichting internationaal georiënteerd en gespecialiseerd
    Het is tegenwoordig een must om correct in de Engelse taal te communiceren. Interhouse medewerkers beheersen dit, waardoor multinationals en expats zich thuis voelen;
  • Een prettige en ervaren partij om mee samen te werken
    Relaties ervaren Interhouse vastgoedmanagement als klantvriendelijk, daadkrachtig en integer met focus op kwaliteit. Geen situatie is hen onbekend. Als het nodig is leveren zij extra service of zijn zij extra duidelijk naar uw huurder;
  • Iedere Interhouse-medewerker wordt periodiek bijgeschoold
    Partner en enige echte advocatenkantoor van Nederland gespecialiseerd in huurrecht, Hielkema en Co te Amsterdam, zorgt hiervoor. Hierdoor beschikken zij over relevante en up-to-date juridische kennis;
  • Een efficiënt CRM-systeem
    Maandelijks verstrekt Interhouse vastgoedmanagement een duidelijke afrekening. Huurinkomsten en kosten zijn hierdoor steeds volledig inzichtelijk;
  • Stichting derdengelden ten behoeve van het beheer van uw waarborgsom
    Uw waarborgsom wordt integer beheerd, zodat er altijd correct wordt afgewikkeld met uw huurder;
  • Een professioneel beheerd object is geliefd bij een (expat)huurder
    Interhouse vastgoedmanagement is 24-7 bereikbaar en komt afspraken na. Zij zijn lokaal gevestigd, internationaal georiënteerd en helder in verwachtingen. Dit trekt goede en tevreden huurders aan die langer huren;
  • Goede contacten met lokale technische partijen en vaste leveranciers
    Door loyaliteit lopen derden graag net een stapje harder voor Interhouse vastgoedmanagement. Dat is ook in uw voordeel;
  • Eenduidige voor- en eindinspecties bij het einde van een huurovereenkomst
    Een belangrijke taak die daadkracht, kennis en ervaring vereist. Een vlotte afwikkeling is inclusief een transparante eindafrekening.

Beleggen door investeren in vastgoed

Interhouse vastgoedmanagement kan u adviseren over investeren in een goede vastgoedbelegging. Naast het beheren van uw investering(en) kunnen andere specialisten van Interhouse ook zorgen voor optimale verhuur of een slimme aankoop. De hoogste zekerheid en laagste risico’s.

Meest recente kennisblogs

18 juni, 2024

Informatieplicht Wet goed verhuurderschap

Sinds 1 juli 2023 is de Wet goed verhuurderschap van kracht. We informeerden onze verhuurders daar vorig jaar al over door dit blog te schrijven. ...
Lees meer
Marius
18 april, 2024

Wat doet een huismeester?

Een huismeester is veelal een persoonlijk verlengstuk van de beheerder van een gebouw. Een huismeester is meestal niet fulltime aanwezig. Deze ...
Lees meer
17 november, 2023

Veranderen de spelregels in box 3 opnieuw?

Nog steeds is er veel te doen om box 3. Vastgoedbeleggers worden door het huidige forfaitaire systeem vaak zeer ongunstig belast. Lees voor meer ...
Lees meer

Hoe klanten Interhouse ervaren

Uitstekende en zeer professionele service. De communicatie is zeer efficiënt en snel, waardoor u zich gedurende het hele verhuurproces in goede handen voelt. Ik zou Interhouse ten zeerste aanbevelen!

Julian A. Leu

Snelle en duidelijke communicatie. Zeggen wat ze doen en doen wat ze zeggen. Met verschillende afdelingen gesproken en komen allemaal kundig en betrouwbaar over. Zeker een aanrader!

Wes Ley

Top communicatie en erg professioneel begeleid gedurende de huur van mijn appartement.

Colin de Jonge

Snelle service, ben tevreden!

Kervann Ronn

Wat een superservice ontvangen van Mareille Piena. Ze heeft ons ontzettend goed bijgestaan met advies en denkt met je mee. Snelle reactie en zelfs indien nodig buiten kantoor tijden bereikbaar. Je merkt vanaf het begin dat dit iemand is die er volledig voor gaat. Dus indien u op zoek bent naar dat persoonlijke contact en net die extra service, dan raad ik voor de volle 100% Interhouse Amersfoort aan. Iemand die haar vak verstaat en hier plezier in heeft dat merk je in alles.

Anoniem

Hartelijk dank voor alles wat jullie voor mij gedaan hebben. Ik vind jullie erg professioneel en menselijk. De waarden waar jullie als bedrijf voor staan, heb ik allemaal teruggezien en gevoeld in het contact. Chapeau. Ik zal jullie in mijn omgeving sterk promoten.

Klant van Interhouse verhuurmakelaars Breda

Bedankt voor alle hulp en ondersteuning tijdens het verblijf op Smaragdhorst. Het heeft het verblijf als huurder echt aangenamer gemaakt.

Vertaald vanuit het Engels

B. Shakh

Sinds jaar en dag beheert Interhouse vastgoedmanagement mijn woningen en dat bevalt uitermate goed. Iedere maand ontvang ik mijn huurpenningen op tijd en krijg ik een keurig overzicht. Ik merk dat ook mijn huurders tevreden zijn met een professionele beheerder. Samen met Interhouse verhuurmakelaars is er amper leegstand en ontvang ik marktconforme huurprijzen en is de kwaliteit van de huurder uitermate goed.

Nico de G.

Ik deed het beheren altijd zelf. Inmiddels ben ik meer dan 2 jaar van deze zorgen af. Alles wordt geregeld en er is altijd alleen even contact met mij als dat nodig is. Alles is professioneler geworden en een huurder die bij mij altijd stroef betaalde betaalt sindsdien keurig op tijd. Ook zijn inmiddels een aantal eindinspecties door hen uitgevoerd en afgewikkeld. Chapeau en ik had het eerder moeten uitbesteden.

Anja W.

Ik behaal echt meer rendement door deze professionele beheerder. Je merkt aan alles dat zij tot in detail weten wat ze doen. Daarnaast zijn ze bijzonder (klant)vriendelijk, praktisch en oplossingsgericht.

Erik

Ik en mijn vrouw kregen een discussie met de fiscus over het wel of niet terecht opvoeren van onze huurinkomsten in box 3. Het gaat om 4 appartementjes in een lagere prijsklasse en wij dachten dat dat nooit problemen zou opleveren. Niets bleek minder waar. Wij moesten het beheer uitbesteden en stoppen om zelf werkzaamheden te doen. Na het nodige ‘veldwerk’ waren wij overtuigd van Interhouse vastgoedmanagement. Dat bleek de juiste keuze. De huren zijn hoger, de opbrengsten daardoor hoger, zelfs na aftrek van beheerkosten.

Jan Willem en Julie

Minder zorgen, beter rendement, tevreden huurders. Win win; ik ben er gek op.

Adriaan van B.

In tijden waarin huurders steeds mondiger worden en wet- en regelgeving steeds complexer zijn is de meerwaarde van een goede vastgoedbeheerder als Interhouse erg groot. Het zijn leuke en fijne mensen die benaderbaar zijn, maar ook daadkrachtig handelen.

Jean Paul van der K.

Sinds oktober 2016 wordt een appartement van mij verhuurd. Tot dusver alleen maar lof. Betalingen gaan vlot. Kan Interhouse iedereen aan bevelen.

Pamela Bridie

Mijn ervaringen met Interhouse Rotterdam zijn positief. Ze komen hun afspraken na, kennen de markt en zijn altijd bereid mee te denken als je daarom vraagt. Enthousiaste medewerkers ook, dat vind ik belangrijk.

Jasper van de Kerkhof

Zeer betrouwbare verhuur makelaar in Rotterdam, professionele mensen met verstand van zaken. Makkelijk te contacteren, eerlijk in afspraken, en er zijn geen verborgen kosten. Ik kan Interhouse ten zeerste aanraden!

Ruth van der Hallen

De samenwerking duurt inmiddels alweer 6 jaar. Tot op de dag van vandaag zijn wij zeer tevreden met onze keuze voor Interhouse vastgoedmanagement en de prettige relatie die wij inmiddels hebben opgebouwd.

Ronald Stolk

Fijne samenwerking, professioneel, snelle en duidelijke communicatie en met warme persoonlijk aandacht.

Helma Donkers

Erg klantgericht, snelle service en fijne aanpak! Bedankt Bianca!

Nelleke Joppe

Na de mogelijkheid te hebben besproken om ons huis te verhuren, ontmoetten we Vincent van Interhouse en we waren ervan overtuigd dat het een goed idee was om ons huis in zijn handen achter te laten. Vanaf de eerste dag toonde hij zijn uiterste professionaliteit in het beheren van de relatie tussen het bedrijf dat voor ons huis betaalt, de huurders en mijn man en ik. Het is nu bijna een half jaar en we kunnen niet blijer zijn met onze relatie met Interhouse. Ga zo door!

Vertaald vanuit het Engels

MG del Castillo

Geregeld van A t/m Z!

Danny de Winter

Wij hebben echt super goede ervaring met Interhouse. Zij ontzorgen compleet bij de verhuur van jouw pand. Vanaf het eerste telefoontje is de begeleiding super. En dmv hun uitgebreide screening weet je zeker dat er goede huurders worden gevonden. Echt een aanrader!

Camiel Hoefs

We huren nu zes maanden via Interhouse en zijn erg onder de indruk van hun service. We hebben het huis niet persoonlijk gezien voordat we er introkken, maar dit had geen invloed op de service; Interhouse zorgde ervoor dat het lakwerk werd opgefrist en nieuwe tapijten werden gelegd - en ze vroegen ons zelfs naar onze voorkeuren. Hoewel de woning nagenoeg onderhoudsvrij is, zijn zeer kleine en technische problemen zeer snel en efficiënt verholpen en werd een kapotte wasmachine zelfs binnen 24 uur vervangen. Het team is vriendelijk en professioneel en we raden ze ten zeerste aan!

Vertaald vanuit het Engels

Daan Elffers

Samenwerking met Interhouse Haarlem is plezierig en altijd zeer attent en deskundig Prima bedrijf

Bob Rus

We hebben bijna 1,5 jaar samengewerkt. Zeer professionele en goede makelaars. Sandra is geweldig, veel respect voor haar werk en toewijding. Top!

Nura Ozk

Duidelijke afspraken, aardige makelaars en zeer goede communicatie!

Orihana Calcines

Mijn vrouw en ik huurden meer dan 2 jaar via Interhouse als expats. We hebben een geweldige ervaring gehad. Ze waren zeer toegankelijk en hielpen ons eventuele problemen snel op te lossen. Wat verhuurbedrijven betreft, zou ik zeggen dat ze aan de strikte kant staan, maar dit weerspiegelt zich in de kwaliteit van hun dienstverlening. Als ze een appartement hadden dat paste bij wat we zochten op het moment dat we verhuisden, zou ik niet hebben geaarzeld om weer met hen samen te werken.

Vertaald vanuit het Engels

Lukas Tillmann

Betrouwbare makelaar betrokken bij het verhuren van twee van onze panden aan expats. Zij zorgen ook voor het dagelijkse beheer van de eigendommen. Ik zou ze aanbevelen.

Vertaald vanuit het Engels

PHJ Pennings

Wij verhuren ons huis in Amersfoort via Interhouse, gedurende ons verblijf in het buitenland. De service is snel en professioneel. Toen de eerste huurders vertrokken zijn ze er in geslaagd direct nieuwe te vinden zonder leegstand.

Thijs van Steen

De beste ervaring die ik heb gehad met een makelaar. Ze zijn zo zorgzaam en volgen alles op tijd op. Alles gaat zo snel bij hen. Ze zorgen als familie en ik zou dit iedereen aanbevelen. 🙂

Vertaald vanuit het Engels

Soodabeh Amn

Zeer aangenaam, snel en professioneel contact. Alle zorgen kunnen uit handen worden genomen en de ervaring druipt er van af. Ik zou iedereen Interhouse willen en kunnen aanraden. Veel dank!

Joris Kuijcken

Ik heb de mensen bij Interhouse als professioneel en heel vriendelijk ervaren. Zij hebben me bij het verhuren van mijn huis - voor mij nieuw en spannend - vanaf de intake tot en met de uiteindelijke overdracht heel goed geholpen. En ik zie de verhuurperiode met vertrouwen tegemoet, niet alleen omdat ik onder indruk was van de gedetailleerde overeenkomst die gesloten is, ook omdat zij mij het beheer uit handen nemen.

Kim van Bezu

Interhouse partners

Logo Pararius
Logo Mini
Logo Expat rentals
Logo Funda
Logo Hielkema & co
Logo DataChecker
Logo ARPN
Logo Realworks
Logo VastgoedPro