Het beheren van vastgoed
Het omvat veel disciplines om vastgoed adequaat en accuraat te beheren en zo rendabel te exploiteren. U wilt een tevreden huurder die tijdig zijn verplichtingen nakomt en correct met uw kostbare bezit omgaat. Tijdens de huurovereenkomst wilt u dat alle zaken goed geregeld zijn. Als er onverhoopt toch iets aan de hand is, dient dit direct te worden opgepakt en afgewikkeld. Bij beëindiging van een huurovereenkomst wilt u een vlotte en transparante afwikkeling. Verder verlangt u tijdig weer focus op de werving van de volgende tevreden huurder om leegstand te voorkomen.
Genereer optimaal rendement met minimale zorgen
Het is verstandig om het beheer van uw vastgoed uit te besteden aan een ervaren vastgoedbeheerder. Dit leidt tot tevreden huurders, minder zorgen en een beter rendement.
Contact opnemen?
Waarom is Interhouse vastgoedmanagement de juiste beheerder?
Meer dan 25 jaar ervaring
Opgericht in 1998 en daardoor zeer ervaren in deze nichemarkt van vastgoedbeheer. Geen situatie en oplossing is onbekend. Dat is in uw voordeel.
Bedreven in ontzorging door bewezen efficiënte werkwijze
Door betrokkenheid en een geavanceerd CRM systeem heeft Interhouse vastgoedmanagement gedegen grip op uw bezit. Zij werken accuraat en met korte lijnen.
Box 3-proof, waardoor gegarandeerd fiscaal aantrekkelijk
Uitbesteden van uw vastgoedbeheer betekent voldoen aan de criteria die de fiscus aan een box 3 belegging stelt. Zo voorkomt u geschillen met de fiscus inclusief eventuele naheffingen en boetes.
Interhouse servicepakketten
De transparante servicepakketten zijn allen aangepast op verschillende behoeften en doelstellingen; zo is er altijd een pakket dat bij u past.
COMFORT
FULL-SERVICE
GARANTIE
Comfortpakket
Met dit pakket bent u voornamelijk verlost van financiële en administratieve zaken omtrent uw vastgoed. Het is belangrijk dat deze werkzaamheden accuraat worden uitgevoerd. Zo is de stand van zaken altijd up-to-date en inzichtelijk.
De volgende werkzaamheden zijn bij dit pakket inbegrepen:
- Financieel beheer
Het factureren, administreren en incasseren van uw huur en het maandelijks verstrekken van een financieel overzicht. Het berekenen en tijdig doorvoeren van correcte huurverhogingen. Professioneel corresponderen met uw huurder(s) en overige instanties. Het opstellen en laten ondertekenen van addenda en op- en aanzeggingen. - Verwerking opzegging huurovereenkomst
In geval van opzegging van een huurovereenkomst wordt deze gecontroleerd op juistheid en aan uw huurder bevestigd. Vervolgens maakt Interhouse afspraken met uw huurder om zowel een voor- als eindinspectie van uw woning uit te voeren. - Afwikkeling huurovereenkomst
Bij een grondige eindinspectie verzorgt Interhouse o.a. de inname van uw sleutels en opname van de eindmeterstanden. In geval van schade en/of achterstalligheden verzorgen zij de correcte afhandeling. Indien nodig plannen zij een professionele eindschoonmaak. Op basis van een transparante afrekening wikkelt Interhouse de restitutie van de waarborgsom af. - Werving nieuwe huurder
Direct na opzegging van de huurovereenkomsten en uw akkoord zal Interhouse verhuurmakelaars tijdig haar werkzaamheden starten om een nieuwe gedegen huurder te contracteren en zo leegstand te voorkomen. - Technisch beheer en calamiteiten
In het Comfortpakket is het technische beheer en de behandeling van 24/7 calamiteiten niet inbegrepen. Deze werkzaamheden dient u zelf uit te voeren en hierover heeft u rechtstreeks contact met de (internationale) huurder. - Tarief
Het tarief voor het Comfortpakket bedraagt een bruto maandhuur, exclusief BTW voor de verhuurbemiddeling. Voor het financiële en administratieve beheer berekent Interhouse vastgoedmanagement 4%, exclusief BTW per maand van de bruto maandhuur met een minimum van € 42,50 per object per maand. - Fiscaal
De belastingdienst stelt eisen aan een box 3 belegging; het dient inactief vermogensbeheer te zijn. Met afname van dit pakket voldoet u hoogstwaarschijnlijk aan de eisen die de belastingdienst stelt. Een en ander zal afhankelijk zijn van het aantal objecten dat u verhuurt en de wijze waarop uw technische beheer wordt uitgevoerd.
Full-servicepakket
Dit pakket biedt eigenlijk alles wat u nodig hebt voor volledige ontzorging. Naast alle financiële en administratieve werkzaamheden van het Comfortpakket is hier tevens nauwlettend aandacht voor de goede technische conditie van uw object(en). Alle technische meldingen, inclusief 24-7-calamiteitenservice worden aangenomen en opgelost. Dit is vastgoedbeheer optima forma, gegarandeerd fiscaal box 3-proof en niet voor niets het meest gekozen pakket.
De volgende werkzaamheden zijn bij dit pakket inbegrepen:
- Financieel beheer
Het factureren, administreren en incasseren van uw huur en de maandelijkse verstrekking van een financieel overzicht. Het berekenen en tijdig doorvoeren van correcte huurverhogingen. Professioneel corresponderen met uw huurder(s) en overige instanties. Het opstellen en laten ondertekenen van addenda en op- en aanzeggingen. - Verwerking opzegging huurovereenkomst
In geval van opzegging van een huurovereenkomst wordt deze gecontroleerd op juistheid en aan uw huurder bevestigd. Vervolgens maakt Interhouse afspraken met uw huurder om zowel een voor- als eindinspectie van uw woning uit te voeren. - Afwikkeling huurovereenkomst
Bij een grondige eindinspectie verzorgt Interhouse o.a. de inname van uw sleutels en opname van de eindmeterstanden. In geval van schade en/of achterstalligheden verzorgen zij de correcte afhandeling. Indien nodig plannen zij een professionele eindschoonmaak. Op basis van een transparante afrekening wikkelt Interhouse de restitutie van de waarborgsom af. - Werving nieuwe huurder
Direct na opzegging van de huurovereenkomsten en uw akkoord zal Interhouse verhuurmakelaars tijdig haar werkzaamheden starten om een nieuwe gedegen huurder te contracteren en zo leegstand te voorkomen. - Technisch beheer en calamiteiten
In het Full Servicepakket zijn het technische beheer en een 24-7 calamiteitenservice inbegrepen. Alle (calamiteiten)meldingen van de (internationale) huurder worden aangenomen. Vervolgens is er behandeling, planning, oplossing en afwikkeling. Alles in overleg met uw huurder, u en ingeschakelde derde(n). - Tarief
Het tarief voor het Full Servicepakket bedraagt een bruto maandhuur, exclusief BTW voor de verhuurbemiddeling. Voor het volledige beheer berekenen wij 6%, exclusief BTW per maand van de bruto maandhuur met een minimum van € 50,00 per object per maand. - Fiscaal
Met deze dienst voldoet u in beginsel aan de eisen die de belastingdienst aan een box 3 belegging stelt, omdat u niet aan actief vermogensbeheer doet. Hiermee voorkomt u belasting van uw huurinkomsten in box 1 in plaats van box 3.
Garantiepakket
Het garantiepakket biedt u ontzorging en zekerheid van het hoogste niveau. Net als met het Full Servicepakket bent u volledig geservicet. Additioneel zijn zelfs kosten van tijdelijke leegstand en verhuurmutaties inbegrepen. Tegen een vast percentage van de huur per maand is met dit pakket op voorhand en lange termijn uw rendement gegarandeerd.
De volgende werkzaamheden zijn bij dit pakket inbegrepen:
- Financieel beheer
Het factureren, administreren en incasseren van uw huur en het maandelijks verstrekken van een financieel overzicht. Het berekenen en tijdig doorvoeren van correcte huurverhogingen. Professioneel corresponderen met uw huurder(s) en overige instanties. Het opstellen en laten ondertekenen van addenda en op- en aanzeggingen. - Verwerking opzegging huurovereenkomst
In geval van opzegging van een huurovereenkomst wordt deze gecontroleerd op juistheid en aan uw huurder bevestigd. Vervolgens maakt Interhouse afspraken met de huurder om zowel een voor- als eindinspectie van uw woning uit te voeren. - Afwikkeling huurovereenkomst
Bij een grondige eindinspectie verzorgt Interhouse o.a. de inname van uw sleutels en opname van de eindmeterstanden. In geval van schade en/of achterstalligheden verzorgen zij de correcte afhandeling. Indien nodig plannen zij een professionele eindschoonmaak. Op basis van een transparante afrekening wikkelt Interhouse de restitutie van de waarborgsom af. - Werving nieuwe huurder
Direct na opzegging van de huurovereenkomsten en uw akkoord zal Interhouse verhuurmakelaars tijdig haar werkzaamheden starten om een nieuwe gedegen huurder te contracteren en zo leegstand te voorkomen. - Technisch beheer en calamiteiten
In het Garantiepakket zijn het technische beheer en een 24-7 calamiteitenservice inbegrepen. Alle (calamiteiten)meldingen van de (internationale) huurder worden aangenomen. Vervolgens is er behandeling, planning, oplossing en afwikkeling. Alles in overleg met uw huurder, u en ingeschakelde derde(n). - Leegstand en wanbetaling deels gedekt
In geval van leegstand betaalt Interhouse u maximaal 2 maanden de laatst geldende huurprijs door per mutatie en in geval van wanbetaling maximaal 1 maand gelijk aan de laatst geldende huurprijs. - Tarief
Het tarief voor het Garantiepakket is maatwerk. Er wordt een vergoeding in rekening gebracht ten hoogte van een percentage van de maandelijks te innen huurprijs. Om dit tarief te kunnen bepalen maakt Interhouse graag een afspraak met u om uw te verhuren en te beheren woning(en) te beoordelen en u een aanbod te doen. - Fiscaal
Met deze dienst voldoet u in beginsel aan de eisen die de belastingdienst aan een box 3 belegging stelt, omdat u niet aan actief vermogensbeheer doet. Hiermee voorkomt u belasting van uw huurinkomsten in box 1 in plaats van box 3.
Meer redenen om te kiezen voor Interhouse vastgoedmanagement
- Al sinds oprichting internationaal georiënteerd en gespecialiseerd
Het is tegenwoordig een must om correct in de Engelse taal te communiceren. Interhouse medewerkers beheersen dit, waardoor multinationals en expats zich thuis voelen; - Een prettige en ervaren partij om mee samen te werken
Relaties ervaren Interhouse vastgoedmanagement als klantvriendelijk, daadkrachtig en integer met focus op kwaliteit. Geen situatie is hen onbekend. Als het nodig is leveren zij extra service of zijn zij extra duidelijk naar uw huurder; - Iedere Interhouse-medewerker wordt periodiek bijgeschoold
Partner en enige echte advocatenkantoor van Nederland gespecialiseerd in huurrecht, Hielkema en Co te Amsterdam, zorgt hiervoor. Hierdoor beschikken zij over relevante en up-to-date juridische kennis; - Een efficiënt CRM-systeem
Maandelijks verstrekt Interhouse vastgoedmanagement een duidelijke afrekening. Huurinkomsten en kosten zijn hierdoor steeds volledig inzichtelijk; - Stichting derdengelden ten behoeve van het beheer van uw waarborgsom
Uw waarborgsom wordt integer beheerd, zodat er altijd correct wordt afgewikkeld met uw huurder; - Een professioneel beheerd object is geliefd bij een (expat)huurder
Interhouse vastgoedmanagement is 24-7 bereikbaar en komt afspraken na. Zij zijn lokaal gevestigd, internationaal georiënteerd en helder in verwachtingen. Dit trekt goede en tevreden huurders aan die langer huren; - Goede contacten met lokale technische partijen en vaste leveranciers
Door loyaliteit lopen derden graag net een stapje harder voor Interhouse vastgoedmanagement. Dat is ook in uw voordeel; - Eenduidige voor- en eindinspecties bij het einde van een huurovereenkomst
Een belangrijke taak die daadkracht, kennis en ervaring vereist. Een vlotte afwikkeling is inclusief een transparante eindafrekening.