Er zijn soms situaties waarbij het voor een verkoper niet wenselijk is om een woning breed in de publiciteit te zetten. Dit kan gelden voor een hele exclusieve woning of als de verkoper een specifieke koper(s)doelgroep in gedachte heeft. Het kan ook zijn dat een verkoper heel erg op privacy is gesteld. Maar de verkoper wil natuurlijk wel een geschikte koper vinden, wat kun je dan doen?
Stille verkoop-strategie
In dat geval is ‘stille verkoop’ wellicht een goede strategie, maar hoe werkt dat dan?
De verkopende makelaar heeft de woning in de verkoop maar biedt deze selectief aan. Dit kan bijvoorbeeld aan bepaalde collega makelaars zijn die in bepaald segment of plaats of wijk opereren. Of de woning wordt aangeboden aan een specifieke doelgroep die op een bijzondere wijze wordt bereikt. Deze doelgroepen zijn bijvoorbeeld investeerders of projectontwikkelaars maar ook vooraanstaande/bekende personen of juist kopers met een specifieke voorkeur voor een buurt. Om de privacy van de verkoper te waarborgen is een maatwerk aanpak cruciaal.
Meer tijd voor stille verkoop
Bij stille verkoop wordt veelal meer tijd genomen voor een verkooptraject. Er is geen druk van een openbare advertentiecampagne en de koper en verkoopvoorwaarden worden zorgvuldig afgestemd.
Woningen die middels stille verkoop worden aangeboden creëren direct een vorm van exclusiviteit en is in sommige gevallen extra wenselijk.
Discreet en doelgericht verkopen
Kortom, stille verkoop biedt verkopers de mogelijkheid om hun huis discreet en doelgericht te verkopen, met behoud van privacy en controle.
Voor sommige woningen is stille verkoop de uitgelezen strategie om uiteindelijk tot het beste resultaat te komen. Of dat voor uw woning ook het geval is kunt u het beste laten beoordelen door een specialistische makelaar met kennis en ervaring en een groot (internationaal) bereik.