Wat te doen bij problemen aan huishoudelijke apparatuur

Kijk allereerst bij onze meest gestelde vragen of het gebrek in de lijst voorkomt.

Er zijn een aantal zaken die eerst zelf kunnen worden nagegaan:

  • Zit de stekker wel (goed) in het apparaat en het stopcontact?
  • Is de zekeringkast (stoppenkast) in orde?
  • Helpt het om het apparaat te resetten?
  • Sommige apparaten hebben hier een reset functie voor. Bij andere moet de stroom 30 minuten worden onderbroken.
  • Zijn de filters vrij en schoon?

Als dit allemaal geprobeerd is en het probleem niet heeft oplost, dan kan het probleem (bij voorkeur per e-mail) worden gemeld bij verhuurder/beheerder. Geef hierbij ook aan wat er zelf al is geprobeerd, of er sprake is van bepaalde storingscodes, sinds wanneer het probleem speelt, wat de frequentie van het probleem is etc. Stuur dit tezamen met foto’s/video’s, waaronder een foto van de typesticker van het apparaat. Deze is meestal te vinden in de rand van de deur van het apparaat of aan de binnenzijde/achterzijde.

Meer van onze blog:

Omgeving Eindhoven, bij blog over update box 3
24 december, 2024

Het is (helaas) weer tijd voor een update over box 3

De gemoederen rond box 3 blijven ons, de wetgever en de belastingdienst bezighouden. Tot december was de wetgever voornemens om per 1-1-2027 te ...
Lees meer
06 december, 2024

Huurverhoging na 2024, een studie op zich 

Een pakkend voorbeeld van overregulering? Ik som hieronder even een aantal factoren op die van invloed zijn op de huurverhoging van woningen in ...
Lees meer