Wat te doen bij problemen aan huishoudelijke apparatuur

Kijk allereerst bij onze meest gestelde vragen of het gebrek in de lijst voorkomt.

Er zijn een aantal zaken die eerst zelf kunnen worden nagegaan:

  • Zit de stekker wel (goed) in het apparaat en het stopcontact?
  • Is de zekeringkast (stoppenkast) in orde?
  • Helpt het om het apparaat te resetten?
  • Sommige apparaten hebben hier een reset functie voor. Bij andere moet de stroom 30 minuten worden onderbroken.
  • Zijn de filters vrij en schoon?

Als dit allemaal geprobeerd is en het probleem niet heeft oplost, dan kan het probleem (bij voorkeur per e-mail) worden gemeld bij verhuurder/beheerder. Geef hierbij ook aan wat er zelf al is geprobeerd, of er sprake is van bepaalde storingscodes, sinds wanneer het probleem speelt, wat de frequentie van het probleem is etc. Stuur dit tezamen met foto’s/video’s, waaronder een foto van de typesticker van het apparaat. Deze is meestal te vinden in de rand van de deur van het apparaat of aan de binnenzijde/achterzijde.

Meer van onze blog:

02 april, 2025

Verkopen of blijven verhuren? Waarom de keuze niet altijd zo logisch is als het lijkt.

De afgelopen jaren zijn er veel ontwikkelingen geweest die invloed hebben op de vastgoedmarkt en de positie van particuliere woningverhuurders. ...
Lees meer
02 april, 2025

Tijdelijke verhuur: een slimme keuze? 

Veel mensen denken dat tijdelijke verhuur niet meer mogelijk is door veranderende regels, maar klopt dat wel? Nee, dat klopt niet; tijdelijke ...
Lees meer