Kijk allereerst bij onze meest gestelde vragen of het gebrek in de lijst voorkomt. Kleine gebreken hoeven niet gemeld te worden, maar dienen door huurder verholpen te worden. Andere gebreken dienen per omgaande door huurder bij verhuurder/beheerder gemeld te worden (bij voorkeur per e-mail). Hierbij dient het probleem zo volledig mogelijk gemeld te worden. Geef hierbij ook aan wat er zelf al is geprobeerd, of er sprake is van bepaalde storingscodes, sinds wanneer het probleem speelt, wat de frequentie van het probleem is etc. Stuur ook foto’s/video’s mee om de melding te verduidelijken.
Meer van onze blog:
Het belang van een correct uitgevoerde puntentelling voor verhuurders
Met de invoering van de Wet betaalbare huur op 1 juli, is het woningwaarderingsstelsel belangrijker dan ooit voor verhuurders. Het bepalen van de ...
De stand van zaken na drie maanden Wet betaalbare huur
Je kan het bijna niet gemist hebben, op 1 juli van dit jaar is de Wet betaalbare huur ingevoerd. We schreven er destijds over in dit blog. Sinds ...